ΡΟΔΟΧΡΟΥΣ ΝΟΣΟΣ

4. chevron_right
  5. ΡΟΔΟΧΡΟΥΣ ΝΟΣΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ

Η ροδόχρους νόσος χαρακτηρίζεται από την παρουσία βλατίδων και φλυκταίνων στις παρειές και στην ρίνα ενός ενήλικου ατόμου . Οι φαγέσωρες απουσιάζουν .Οι ανοιχτώχρομοι ασθενείς είναι επιρρεπείς στην νόσο αυτή .Οι έγχρωμοι ασθενείς προσβάλλονται σπανίως .Το ακριβές αίτιο της ροδόχρους νόσου είναι άγνωστο .

Η ταχεία δράση των τετρακυκλινών υποδηλώνει την ύπαρξη ενός βακτηρίου υπεύθυνου για την κατάσταση αυτή ,αλλά δεν υπάρχει απόλυτη και σαφής ταυτοποίηση κάποιου απ αυτά . Σε ξέσματα που ελήφθησαν από τις βλάβες έχει ανευρεθεί Demodex σε αυξημένο αριθμό μετά από επανειλημμένους ελέγχους ,αλλά η σημασία των ευρημάτων δεν έχει αποσαφηνιστεί .

ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

Κλινικά διακρίνονται φλεγμονώδεις βλατίδες και φλύκταινες που εντοπίζονται στην κεντρική περιοχή του προσώπου ,ειδικά στην μύτη.

Οι ερυθηματώδεις βλατίδες συνήθως υπερβαίνουν σε αριθμό τις φλύκταινες .Το ερύθημα μπορεί να εκτείνεται ως και 1-2 cm πέρα από το κέντρο .Οι φαγέσωρες απουσιάζουν .Σε σοβαρή μορφή, το ερύθημα καθίσταται συρρέον.

Με την πάροδο του χρόνου είναι δυνατόν να εμφανιστούν τηλεαγγειεκτασίες, όπως επίσης και οφθαλμική προσβολή (π.χ. βλεφαρίτιτδα, επιπεφυκίτιδα, ξηροφθαλμία). Στη μειοψηφία των ασθενών παρουσιάζεται υπερτροφία της ρινός (ρινόφυμα), η οποία όμως είναι ασυνήθης και θα πρέπει να διαβεβαιώνονται οι ασθενείς γι’ αυτό. Οι τηλεαγγειεκτασίες του προσώπου, η εξέρυθρη εμφάνισή του και το διαλλείπον αιφνίδιο ερύθημα συχνά συνυπάρχουν. Τα ζεστά ποτά, όπως επίσης και ένα ζεστό περιβάλλον μπορεί να προκαλέσουν αιφνίδια αγγειοδιαστολή του προσώπου. Όταν αυτό το αιφνίδιο ερύθημα αποτελεί το κύριο εύρημα, η διάγνωση καθίσταται δυσχερής. Η ετερόπλευρη εμφάνιση ροδοχρόου νόσου μπορεί να υποδηλώνει λοίμωξη από demodex. Εκσεσημασμένο οίδημα είναι δυνατόν να αναπτυχθεί στη ροδόχρου νόσο.

Μετάβαση στο περιεχόμενο